Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Kuchnia gotowa

Blog:  ajsza
Data dodania: 2019-07-10
wyślij wiadomość

Wpis dla mylka2015. Pokazuję naszą kuchnie:)


11Komentarze
Data dodania: 2019-07-10 13:55:47
fanie dobraliście kolor podłogi z tymi płytami pomiędzy szafkami stojącymi a wiszącymi, na zdjęciach wyglądają identycznie, odgapiam od was listwy teraz widzę że u mnie chyba też białe będą pasowały.
odpowiedz
Data dodania: 2019-07-10 17:16:09
Rzuciło mi się w oczy, że przy płycie i oknie macie dodatkowe przełączniki. Akurat jestem na etapie planowania elektryki i zastanawiam się nad ich potencjalną funkcją u Was :)
odpowiedz
ajsza  
Data dodania: 2019-07-10 18:28:54
Ten po prawej przy plycie do leda, ktory znajduje sie pod szafkami wiszacymi po prawej I lewej stronie. Przy okie to przycisk do rolet. Reszta to gniazdka...
odpowiedz
Odpowiedź do malowniczy
Data dodania: 2019-07-10 19:00:43
Dzieki za info :)
odpowiedz
Odpowiedź do ajsza
Data dodania: 2019-07-10 23:01:24
Super :) mieszkacie już ?
odpowiedz
ajsza  
Data dodania: 2019-07-11 08:22:17
Tak, juz mieszkamy. Zapraszamy do nas:)
odpowiedz
Odpowiedź do karolinaipiotrus
Data dodania: 2019-07-17 20:29:18
Wejście do spizarki
Z czego są drzwi do spiżarki?
odpowiedz
ajsza  
Data dodania: 2019-07-17 21:48:04
Z plyty meblowej, kolor szary. Idealny ze scianami:)
odpowiedz
Odpowiedź do angelkaxx
Data dodania: 2019-10-19 22:05:45
jak te drzwi sa polaczone ze sciana?
odpowiedz
Odpowiedź do ajsza
ajsza  
Data dodania: 2019-10-19 22:53:28
W srodku zrobiona jest ala futryna z tej same plyty. Na zewnatrz plyta. Otwieranie na lekkie nacisniejcie po lewo:)
odpowiedz
Odpowiedź do angelkaxx
Data dodania: 2020-01-06 16:40:34
Jaki to kolor płyty w kuchni między szafkami ? To jest jakiś odcień dębu? Lancelot, halifax, craft ?
odpowiedz

Co zrobić z chwastami na dzialce przed trawą?

Blog:  ajsza
Data dodania: 2019-07-07
wyślij wiadomość

Co z tym zrobić, przed zasianiem trawy?

Kolega odradza użycie randapu. Mówi, że są dwie opcję:

1. Zaorać wszystko i wyciągnąć ręcznie wszystkie chwasty itd. (bardzo dużo pracy)

2. Zebrać 20 cm wierzchniej warstwy ziemi wraz z chwastami i wywieźć. W to miejsce kupić nową ziemię i rozplantować.

Co uważacie? Jest może jakiś inny sposób?



19Komentarze
Data dodania: 2019-07-07 21:13:45
Zrobiliśmy roundap, potem glebogryzarka, grabienie, wybieranie kamieni/śmieci i za chwile trawka :) A dlaczego odradza roundap?
odpowiedz
Data dodania: 2019-07-07 21:47:04
Zrobić roundup tylko bez wiatru żeby nie wdychac tego badziewia no i na wieczór żeby pociechy po tym nie biegał i już. :)
odpowiedz
Data dodania: 2019-07-07 22:14:13
W żadnym wypadku nie roundap -to rakotwórcze badziewie, wymiata wszystko na dłuższy czas,ale pozostaje w glebie, we Francji jego sprzedaż jest zakazana, udokumentowano jego rakotwórcze działanie, Polska sobie z tego nic nie robi, albo prężnie działa lobby producentów tego świństwa. Najlepiej zaorać dość głęboko.
odpowiedz
Data dodania: 2019-07-08 18:27:16
Na dłuższy czas? To Ci żart... :P u nas po ledwo dwóch tygodniach, znowu zielono :P
odpowiedz
Odpowiedź do malagenia
Data dodania: 2019-07-09 12:13:40
Gdzie ta magiczna moc roundapu? Nasza działka już była tyle razy pryskana u zielsko rośnie, nawet w trawie.
odpowiedz
Odpowiedź do malagenia
Data dodania: 2019-07-08 01:08:29
Roundap rakotwórczy
Oczywiscie ze roundap jest gorszym wyborem bo po pierwsze wybija wszystko, pzoostaje na zawsze w ziemi a jesli macie dzieci to chcielibyscie zeby bawily sie w chemii. Poszukac jakiegos rolnika w okolicy ktory Wam zaorze, poźniej zabronowac i to zbierze wszystkie chwasty a pozniej kosić. Z roudapem bedzie jak z azbestem najpierw wszyscy mieli z niego dachy
odpowiedz
Data dodania: 2019-07-08 11:30:04
Ale panika! Guma Turbo też była rakotwórcza! Przynajmniej takie urban legend było na podwórku :) Miło jest się odwołać do źródeł tej informacji. Na razie wiadomo, że JEDNA PARA w USA wygrała proces z Monsanto, bo PRZEZ LATA ROZPYLALI Roundup i rzeczywiście związek z nowotworem jakiś był. Ale głównie chodzi o to, że DŁUGOTRWALE i WDYCHALI. Jak raz pryśniesz, najlepiej w maseczce, albo nie osobiście - to szkody Ci nie wyrządzi. Syfek z tego co wiem zostaje w glebie. Tylko jak raz pryśniesz, to pewnie w minimalnym stężeniu. Mniejszym niż skażenie gleby spowodowane przez budowę (No ale jak, to? To budowalańcy nie są bio-eko-wege?). Jakoś ludzie nie zastanawiają się co jest dokładnie w warzywkach z marketu, a tam pewnie więcej tego jest. Jedyne czego mi szkoda, to pszczółek, bo pestycydy (i herbicydy chyba też) są dla nich niezdrowe. Więc jak robię jakieś opryski, to tylko wtedy, gdy nie latają. Dlatego ja proponuję zgodnie z instrukcją: 1. Roundup (bezpiecznie, zgodnie z instrukcją) 2. Oranie. 3. Trawka A planecie zrekompensować straty możesz sadząc drzewko i segregując (albo nie generując) dużo odpadów :)
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzona-sofia
Data dodania: 2019-07-08 18:33:14
Zgadzam się... zdrowe to nie jest, ale ja nie planuje jeść trawy. ;) pryskam małym stężeniem (mniejszym nawet niż zalecane), tylko późnym wieczorem albo nawet w nocy, żeby pszczół nie pryskać. I tyle. Teraz jest rak wiele rzeczy rakotwórczych, ze nic by człowiek nie pił, nie jadł i nie wychodził z domu. A spaliny samochodów to zdrowe? Tez rakotwórcze... a jakoś samochodami jeździmy... nie sadze tez aby każdy z „przeciwników” roundap nosił tylko czysto lniane ubrania, bo poliester tez jest rakotwórczy... nie wspominając o oleju palmowym, który jest wszędzie, nie dość ze rakotwórczy to jeszcze przez niego giną orangutany... Nie dajmy się zwariować. Takie czasy, ze wszystko rakotwórcze ale żyć trzeba...opryskać delikatnie, zrobić ładny trawnik a trawa wyciągnie z gleby „zło”. A tam gdzie się planuje warzywnik, dać nowej ziemi z worka :)
odpowiedz
Odpowiedź do nakedpenguin
Data dodania: 2019-07-08 19:22:36
Na temat roundapu był godzinny program w telewizji już jakiś czas temu. Środek ten działa silnie rakotwórczo - to zostało udowodnione. To co popryskasz zostaje w ziemi a część w roślinach, które niszczysz i gdzieś wyrzucić przecież musisz. Takie tłumaczenie, że prawie wszystko co nas otacza jest rakotwórcze przypomina mi mojego sąsiada, który pewnego razu rozpalił za moim płotem (dosłownie) ognisko, w którym spalał sobie między innymi styropian, plastikowe wiaderko, folię i kartony.Na zwrócenie uwagi zareagował, że co to za różnica przecież i tak wszyscy palą w piecach różnymi rzeczami, więc on może spalać plastik, bo przecież już mamy zatrute powietrze. I tak to wygląda, każdy niech sobie sam odpowie na pytanie roundap czy nie?
odpowiedz
Odpowiedź do naszpoliklet
Data dodania: 2019-07-09 06:04:18
Co innego robić coś specjalnie, a co innego korzystać z „technologii” które są dostępne. To trochę tak jak ze śmieciami... to, ze je produkujemy, nie znaczy, ze musimy je wyrzucać do lasu, chociaż wyrzucanie do kosza i na śmietniska tez jest złe.... To samo ze spalinami... ołów ze spalin zostaje w glebie i na wszystkim, a jest równie rakotwórczy. Rozumiem, ze nie jeździsz autem? Czy to już co innego? ;) Nikt nie mówi, ze masz pic roundap albo wylać w ziemie jakieś hektolitry, ale nie wmawiajmy ludziom, ze jeden delikatny oprysk, spowoduje, ze dzisiaj dostanie raka. Trzeba żyć normalnie ;) ostrożnie ale normalnie :)
odpowiedz
Odpowiedź do malagenia
Data dodania: 2019-07-09 10:44:02
Nie żebym ignorował zagrożenia wynikające ze stosowania Roundup'u. W końcu w Kaliforni na opakowaniu jest zaznaczone, że "potencjalnie rakotwórczy dla ludzi". Dobrze jest się jednak odwołać do źródła tego. A przypadki uzasadnionego związku z nowotworem pochodzą od ludzi, którzy byli stale narażeni na Roundup, bo go rozpylali po kilkadziesiąt razy rocznie. No i w efekcie wchłaniali duże ilości. Było jedno (!) badanie, czy też praca naukowa nad glifosatem w formie spożywanej i też jednoznacznie nie określiło przyczyn. Mieszkam na terenach, skąd produkty spożywcze rozsyłane są w całą Polskę. Pryskane są różnym syfem - szczególnie szkodliwym dla tych, którzy przy opryskach pracują. I wszyscy to jemy świadomie lub nie. A jazda jest po jednym produkcie. To, że ktoś sobie zrobił jeden godzinny program w TV (prawdopodobnie oparty na tych samych ww. informacjach) mnie w życiu nie przekona. Narracja jest zazwyczaj jedna, teza założona z góry i nastawienie żeby sprzedać materiał. Obiektywizm średni. Zresztą w TV masz już półgodzinne programy "informacyjne", które dość często tą informacją manipulują. Czytając ze zrozumieniem. Ja to rozumiem tak: Z roundupem trzeba uważać jak pryskasz przede wszystkim, żeby nie nawdychać się (i tu czytamy instrukcję), a potem przez 12h najlepiej nie wchodzić na teren oprysków. Jednokrotny oprysk ma dość niskie stężenie - nie ma co porównywać z USA, gdzie opryski robią kilkanaście razy rocznie przez 50 lat. Nikt nie każe wyrzucać chwastów - w instrukcji piszą żeby zaorać po wyschnięciu. No i nawet jak już masz w glebie te minimalne stężenie, to czy naprawdę będziesz jeść trawnik u tej osoby która będzie pryskać?? Bo o tym rozmawiamy. (I pamiętaj, że koparka co Ci teren niwelowała, czy też ściągała humus, to pewnie nazrzucała z siebie więcej syfów niż to warte). Taka jest moja opinia na ten temat. Mnie to bardzo drażni, kiedy czytam : "Nie rób tego, bo słyszałem/czytałem/widziałem że możesz dostać raka". Ale czy faktycznie ktoś, kto to pisze miał w ręku Roundup,albo chociaż insturkcję? Wyobrażam sobie, że to często ktoś, kto opuszcza miasto by zamieszkać na wsi i być eko. I jednocześnie jeździ nową furką, ma nowego ajfona co roku, starego nawet specjalnie nie utylizuje - a przy produkcji i utylizacji tego syfu to ktoś gdzieś na świecie właśnie choruje... Bądźmy odpowiedzialni. To, że czegoś się boimy bo nie do końca znamy, to nie powód żeby ktoś rozsądny nie skorzystał. U siebie. Ulżyło mi... O Coca-coli, Pepsi itp. też słyszałem, że powodują raka. Kawa też... A pewnie tego więcej spożywamy. I jeszcze odnośnie oleju palmowego bo się przewinął. Kto nie jadł Nutelli niech pierwszy rzuci kamień! :)
odpowiedz
Odpowiedź do malagenia
Data dodania: 2019-07-09 18:10:55
Dokładnie, mam to samo zdanie. Mikrofalówki tez powodują raka, a mało kto ich nie ma w domu (ja nie robiłam). I setki innych rzeczy... a artykuły czy programy w tv są sponsorowane i maja pokazać to co chce autor, a nie koniecznie zawsze ma to związek z prawda lub jest ona nieźle przejaskrawiona... chociaż tez staram się unikać rzeczy potencjalnie szkodliwych. Jednak nie dajmy się zwariować....
odpowiedz
Odpowiedź do nakedpenguin
Data dodania: 2019-07-10 13:47:53
Nie znam się za bardzo na chemii więc o szkodliwości bądź nie roundapu się nie wypowiem, ale z tego co widzę to ajsza chyba masz domek wśród pól nie wiem czy tam są uprawy ekologiczne ale jeśli nie to rolnicy często roundapują pola ze zbożem żeby szybciej dojrzało więc pewnie już się tego mogłaś i tak nieświadomie nawdychać w większych dawkach niż na trawniczek przed domem.
odpowiedz
Odpowiedź do nakedpenguin
dankor  
Data dodania: 2019-07-08 06:50:43
Tylko nie roundap!
A każdego kto pyta dlaczego odsyłam do poszukania rzetelnych informacji w internecie.
odpowiedz
morganiec
Data dodania: 2019-07-08 11:06:30
Tylko opcja 1. Nie ma drogi na skróty.
odpowiedz
Data dodania: 2019-07-08 13:35:31
Polecam glebogryzarkę separacyjną, później dokładne oczyszczenie tego co zostało i jeśli ziemia jest dobrej jakości to siać trawę, chwasty i tak będą wyłazić i tak, my zastosowaliśmy na chwasty na trawniku już preparat na to i jest super, wyłażą pojedyncze i je już ręcznie obrabiamy. Ewentualnie można jeszcze zastosować jakiś "nawóz starter" przed sianiem.
odpowiedz
Data dodania: 2019-07-10 14:14:02
a ja mając możliwość wyboru, choćby bardziej pracochłonną nie zrobiłabym sobie tego przed własnym domem... To, że wszystko truje dookoła nie jest dla mnie argumentem i nie znaczy, że a co tam wraz z postępem technologii dołożę sobie jeszcze odrobinkę....dziś mnie przecież nie zabije.Oczywiście to kwestia wyborów i podejścia. Jeśli mam możliwość unikam też oleju palmowego i kupuję produkty ekologiczne...nie będąc eko-ortodoksem ;-) Jeśli nie mam wyboru to nie mam.Po prostu. Tutaj rozumiem mówimy o sytuacji kiedy są dostępne różne rozwiązania. Pytanie czy chcecie wybrać zdrowsze i bardziej pracochłonne czy szybsze i mniej zdrowe.
odpowiedz
Odpowiedź do severlock
roads77  
Data dodania: 2019-07-26 09:56:58
Na dużym terenie nie podpowiem. Ale jeśli planujecie ogródek warzywny to tam na pewno warto ziemi nie pryskać jednak. Do jedzonka coś tam zawsze przejdzie. Ten fragment ogrodu dobrze jest przykryć szczelnie czarną folią, szczególnie na wiosnę. Chwasty wyginą i podobno potem mniej rosną. Babciny sposób i na mniejszą powierzchnię, ale skuteczny :)
odpowiedz
Data dodania: 2020-09-25 20:49:39
Bardzo ciekawy temat. Jesteśmy przed pozbyciem się chwastów i martwi nas jak ludzie lekko podchodzą do glifosatu. W powyższej dyskusji wspomniane są jego rakotwórcze właściwości, a to jest tylko wycinek, bo jest jeszcze autyzm, adhd. Kto ma dzieci, chce mieć własny ogródek, niech nie idzie na skróty :-/ Dziękuję za powyższy pomysł by przykryć czymś czarną folią :) aby słońce nie docierało.
odpowiedz

Czy ktoś ma położona kostkę Mini Trio Aspero z Lib

Blog:  ajsza
Data dodania: 2019-06-27
wyślij wiadomość

jak z jakością oraz użytkowaniem? Chciałbym ją dać na taras i opaskę.

Z chęcią zobaczył bym zdjęcia tarasu albo podjazdu z ciemnoszarej...


3Komentarze
morgun  
Data dodania: 2019-06-27 13:33:51
ogólnie widziałem via trio popielaty ale duży rozmiar. ładnie to wygląda. nie ma za dużych szczelin. nie kruszy się. kwestia jak teraz wygląda produkcja.
odpowiedz
iwona25
Data dodania: 2019-06-27 20:42:52
Witam, ogólnie to Libet jest nr 1 jeśli chodzi o bruk, także nie ma co się zastanawiać:) i jak wyżej via trio śrutowana jest piękna, znajoma ma, także polecam(sama też ją planuje) pozdrawiam
odpowiedz
ajsza  
Data dodania: 2019-06-28 08:06:13
Sprawdziłem ta którą polecasz, jest piękna. Cenowo droga bo około 85 zł za m2. Znalazłem jeszcze jedną dosyć podobna, nazywa się IDEO BIANKA z Polbruku, cena niższ, około 55 zł. U mie polbruku wychodzi 210 m2!! Ale via trio śrutowana chyba wygrywa. W poniedziałek wybiorę się do składu i obejrzę w rzeczywistości.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty

Płyta tarasowa atakama 2.0

Blog:  ajsza
Data dodania: 2019-05-29
wyślij wiadomość

Podoba mi się ta płytka tzw: "grubas" 2 cm

https://www.opoczno.eu/karta-produktu/atakama-2-0-light-grey,260.html

Chcę z niej zrobić taras oraz ganek.

Teraz kwestia podbudowy. Czy sposób przedstawiony pod spodem jest poprawny? Jak grube warstwy robić?




Jakie krawężniki do tego typu płytek?

Taras teraz wygląda tak:




Szpara pod prowadnicą do rolet

Blog:  ajsza
Data dodania: 2019-05-28
wyślij wiadomość

Jakiś pomysł na estetyczne wypełnienie szpary po prowadnicą do rolet?

Ekipa od elewacji za późno to wyłapała i już nie można było równo dociąć (obrobili już ościeża i nie można było ściągnąć prowadnic) Chyba zostaje jedynie silikon?

9Komentarze
p_meg1  
Data dodania: 2019-05-28 07:52:41
No właśnie - mam to samo - a nawet moje szpary są większe :(
odpowiedz
Data dodania: 2019-05-28 08:25:45
U mnie prowadnice były za długie i musiałem podszlifować żeby parapet ładnie doszedł do ramy okna. Wczoraj kupiłem uszczelniacz sikaflex fc11 w kolorze grafit pod okna i będę tym uszczelniał styk ramy z parapetem no i obrobię podszlifowane prowadnice 😊
odpowiedz
Data dodania: 2019-05-28 10:03:46
Roleta
Witam, zapytam męża co da się z tym zrobić on montuje takie rzeczy wiec może coś wymysli jeszcze.
odpowiedz
Data dodania: 2019-05-28 17:48:04
Roleta
Pytałam męża i mowi że powinny być do tego takie orginalne kapsle pod prowadnice a jak nie ma ich to lepiej zeby taka przerwa do 0.5 cm została to woda będzie odplywac i pancerz nie bedzie zamarzal.
odpowiedz
Data dodania: 2019-05-28 18:48:21
Hmmm a ja te kapsle ściągnąłem, bo nie da się parapetu z granitu wtedy dopasować do ramy okna, poprostu byłaby dziura.. 🤔
odpowiedz
Odpowiedź do naszswiat
Data dodania: 2019-05-28 21:31:07
Gdyby prowadnica była krótsza o grubość dolnego kapsla to wszystko pasowało by idealnie i by ładnie wyglądało. Kapsle są ważne zwłaszcza zimą bo zapobiegają przymarzaniu pancerza.
odpowiedz
Data dodania: 2019-05-28 22:09:46
Czyli spieprzyli mi montaż tych prowadnic 😐 no teraz to nic się już nie da z tym zrobić.
odpowiedz
Odpowiedź do naszswiat
p_meg1  
Data dodania: 2019-05-29 07:59:20
Ja mam kapselki na końcach, a szpara jest co najmniej 0,5 cm. Tylko te prowadnice jak nie są niczym podparte to się osuwają i po jakimś czasie szpara jest na górze a nie na dole. Myślałam żeby delikatnie "wpsiknąć" tam piankę tak żeby nie było mostka termicznego i prowadnica nie opadła. Muszę zrobić dziś zdjęcie z bliska i może wrzucę na bloga - poproszę wtedy o opinię.
odpowiedz
Odpowiedź do naszswiat
madic27  
Data dodania: 2019-05-28 20:44:05
Jak dla mnie zle to nie wyglada! Pozdrawiam
odpowiedz
ajsza
ranga - mojabudowa.pl elita
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 114278
Komentarzy: 437
Obserwują: 37
On-line: 9
Wpisów: 85 Galeria zdjęć: 252
Projekt ANTEK III WERSJA A BEZ GARAŻU
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy bez poddasza bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Gdzieś w Polsce
ETAP BUDOWY - Brak
ARCHIWUM WPISÓW
2021 listopad
2021 październik
2021 lipiec
2020 sierpień
2020 marzec
2020 luty
2020 styczeń
2019 grudzień
2019 październik
2019 wrzesień
2019 sierpień
2019 lipiec
2019 czerwiec
2019 maj
2019 kwiecień
2019 marzec
2019 luty
2019 styczeń
2018 grudzień
2018 listopad
2018 październik
2018 wrzesień
2018 sierpień
2018 lipiec
2018 czerwiec
2018 maj
2018 styczeń

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67131
Liczba wpisów: 222808
Liczba komentarzy: 903577
Liczba zdjęć: 681136
Liczba osób online: 486
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy